Brug din stemme!

Få indflydelse på din kirkes liv i fremtiden!

Kom og hør mere om, hvordan du kan være med til at gøre en forskel og aktivt medvirke til mere fællesskab i lokalsamfundet. Menighedsrådet er din lokale kirkes ledelse. Vi arbejder for at sikre de bedste rammer for en levende og relevant folkekirke i dit sogn.

At sidde i menighedsrådet er ikke kedeligt. Der er meget at se til. Menighedsrådet har ansvar for sognets økonomi, kirkelige arrangementer, ansættelse af personale, ledelse af medarbejdere, vedligeholdelse af kirkebygninger – for at nævne nogle af de vigtigste.

Kom til offentligt orienteringsmøde og hør mere om mulighederne i Gentofte Sogns menighedsråd.

Der vil blive serveret et glas vin og snacks.

Orienteringsmødet finder sted d. 14. maj kl. 19.00
Valget til menighedsrådet finder sted d. 17. september kl. 19.00

Det valgte menighedsråd tiltræder 1. søndag i advent den 1. december 2024

Har du spørgsmål frem til orienteringsmødet eller valget kan du kontakte menighedsrådet.

Du kan læse mere om hvad et menighedsråd laver HER

Og læse om, hvorfor vores nuværende medlemmer af rådet, synes du skal komme forbi d. 14. maj

"Jeg holder af at have indflydelse og i teamwork med ansatte og øvrige menighedsrådsmedlemmer at sætte og nå mål for kirkens og sognets arbejde og udvikling. Det er tilfredsstillende at kunne bruge sine professionelle kompetencer i en organisation.

Der er ikke noget mere tilfredsstillende end at se vores kirke og sognegård fyldt med mennesker der sætter pris på at bruge vore tilbud. Når kirken er fyldt med glade mennesker, det være sig børn, unge og ældre, et det faktisk for mig lønnen i sig selv.
I et menighedsråd har vi brug for mange forskellige kompetencer og personligheder. Det kan være at vi lige netop kunne bruge DIG og DINE kompetencer. Mangfoldighed gør os stærke."

- Christian Erik Lund,
Kasser og medlem af menighedsrådet

"Det tilhørsforhold, vi har i vores lokale kirke her i Gentofte, har gavnet hele familien, som et fast holdepunkt, også for dem som er flyttet ud af sognet. Det er noget jeg gerne vil værne om, samtidig med at det er spændende at præge en kulturinstitution som en gammel middelalderkirke, som Gentofte Kirke nu engang er. Kirken har også et rigt musikliv, bl.a. Det Danske Pigekor, som bliver ved med at inspirere mig, og hvor flere af mine døtre også har sunget.

Når man sidder i menighedsrådet, får man god indsigt i kirkearbejdets ”maskinrum”; hvordan fungerer de forskellige faggrupper, opbygningen i provsti, stift osv., kirkens økonomi etc. og man kan følge med i landets kirkelige arbejde og politik. Der er masser af spændende arbejde at engagere sig i som menighedsrådsmedlem i Gentofte Kirke, og hvis man er interesseret i at være med til at præge ens lokale kirke og vil have indblik i maskinrummet, synes jeg man skal komme til orienteringsmødet og høre mere. Vi har brug for stærke og kompetente og også meget gerne nye, unge kræfter!"

- Niels Frimodt-Møller,
Næstformand og kontaktperson i menighedsrådet

”Jeg sidder i menighedsrådet, fordi jeg er medlem af Folkekirken og ønsker at opretholde denne. Her møder jeg mange interessante mennesker med lignende interesser som jeg selv. Som medlem af menighedsrådet vil man kunne opleve et aktivt, travlt, varieret og meningsfuldt liv med en kristen grundtone, og derfor bør man komme forbi orienteringsmødet eller valgforsamlingen.”

- Claus Nissen, formand for menighedsrådet ved Gentofte Kirke